26 Kasım 2011 Cumartesi

NBA'de Lokavt Sona Erdi


NBA'de sezonun ilk bölümünün iptal olmasına yol açan lokavt, 25 Kasım 2011 itibariyle sona erdi. Takım sahipleri ve oyuncular sendikası, son teklifte anlaşmaya vardı ve sezonun tamamının iptal olması durumu ortadan kalktı.
Lokavt Devam Ediyor isimli yazımda, bu uzamanın ekonomik sebeplerden değil, gurur meselesinden dolayı olduğunu yazmıştım. Keza oyuncular çok büyük fedakarlıklar yaptılar istedikleri paydan ancak yine de kabul görmediler. Bunun sebebi iki tarafın yaptığı sert açıklamalar ve çektiği restlerdi. Teklifi kabul eden taraf yenik gibi gözükecekti, iki taraf da bunu istemiyordu.

Ancak oyuncular sendikasının NBA'i dava etme girişimi, takım sahiplerinin geri adım atmasına sebep oldu. Bir sene boyunca ligin oynanmamasının getireceği maddi kayıp bir tarafa, dava sonucu ortaya çıkabilecek milyon dolarlık kayıp, lokavt sürecinde çekilen en büyük restti. Birçok kişi anlaşmadan umudunu kesmişken, son teklif kabul edildi ve sezonun 25 Aralık 2011'de başlayacağı duyuruldu.

Şaşırmadığımı söylemek zorundayım. Birçokları "Bu saatten sonra sezon oynanamaz.", "Anlaşmadan hiç ümidim yok." moduna girmişken ben bu tarz tabirlerden kaçınmaya çalıştım çünkü maddi açıdan ne oyuncuların, ne takım sahiplerinin ne de NBA yönetiminin böyle bir şeye sıcak bakmayacağının farkındaydım. Doğal olarak para tatlı geldi ve anlaşmazlıklar hemen çözülüverdi. Bu iş bu kadar basitti ilk baştan aslında, maddi yönden bakıldığında.

Beşiktaş Milangaz taraftarları, Deron Williams ve Lamar Odom'un takıma katılmasıyla iyice havaya girmişti, en son sezon iptal olacak haberleriyle "Deron gidince sizi göreceğiz." tayfasına laflar etmeye başlamışlardı. Hayat çok ilginç, üç gün önce "Kapak yaptım." modunda dolaşırken, bir anda "Kapak oldum." moduna girilebiliyor. Hevesin kursakta kalması gerçekten kötü bir durum.
NBA'i özlemiştik, nihayet kavuşuyoruz. Güzel bir sezon olması dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder